Scoala Gimnaziala Nalbant

Scurt istoric

   Așezarea Nalbant e situată la răscruce de drumuri care, pe vremuri, făceau legătura între cetățile grecești și romane de la golful Halmyris și cetățile de pe malul Dunării.

 Școala Gimnazială Nalbant are în structură și Școala Primară Nicolae Bălcescu , elevii din cele trei sate Nalbant, Nicolae Bălcescu și Trestenic sunt aduși la școală zilnic cu microbuzele școlare.

  Am reușit să dăm viață Școalii Gimnaziale Nalbant prin multitudinea de proiecte , implicarea comunității , implicarea cadrelor didactice.

Elevii școlii noastre aparțin din medii defavorizate,  familii numeroase dezavantajate, diferite etnii, așadar, zi de zi, cu ajutorul școlii, elevii își lărgesc orizontul asupra lumii.

Opiniile lor devin argumente științifice,iar sentimentele și pasiunile sunt integrate în marea cultură a civilizației umane. Școala îi pregătește  pe copiii să devină adolescenți educați,iar mai apoi adulți responsabili,capabili să înțeleagă enigmele acestei lumi,să-și deslușească tainele.

Scoala Gimnaziala Nalbant

PERFORMANȚA ȘCOLARĂ


Am participat cu elevii Școlii Gimnaziale Nalbant la o multitudine de concursuri și olimpiade școlare, obținând premii și calificării.
În activitatea didactică pregătirea elevilor în vederea participării la olimpiade şi concursuri şcolare are un loc bine determinat, contribuind la evaluarea instituţiei şi a rezultatelor efortului suplimentar al profesorilor şi al elevilor. Obţinerea unor rezultate notabile în cadrul acestui tip de activitate are un impact pozitiv atât asupra elevilor care au posibilitatea să-şi evidenţieze capacităţile creative şi abilităţile pentru un anumit obiect de studiu, cât şi asupra celor care îi îndrumă şi îi pregătesc, profesorii.

A participa la un concurs înseamnă a învăţa să accepţi că te poţi încadra într-una din cele două categorii: cei care pierd şi cei care câştigă. Pentru un copil, această lecţie poate fi mai uşoară sau mai grea, în funcţie de felul în care trăieşte această experienţă.
Ca și caracteristică importantă a școlii noastre noi numim ,,Performanță școlară’’ că reușim să îi atragem zilnic pe elevii la școală , să îi implicăm în diverse activități, dar și să îi îndemnăm să se înscrie la școlile profesionale pentru a avea o meserie pe viitor!

 

REDUCEREA ABANDONULUI


Atitudinea negativă a unor elevi față de școală și muncă este lipsa de motivație. Aceasta este cauzată de problemele familiei care nu întrezăresc o rezolvare; lipsa unui loc de muncă, lipsa banilor,conflicte generate de acestea,atitudinea familiei față de școală. Am redus semnificativ abandonul școlar prin discuții purtate ,atât cu părinții, cât și cu copii acestora de către consilierul școlar, am organizat lectorate cu părinții cu implicarea mediatorului școlar , a preotului, a polițiștilor și a comunității locale.

Ca și punct forte școlii noastre în reducerea abandonului școlar este includerea în Programul national ,,Masă sănătoasă’’ , deoarece majoritatea copiilor trăiesc la limita sărăciei. În tot acest proces continuu și consecvent de prevenire și combaterea abandonului școlar, cei trei poli de acțiune sunt ,,ȘCOALA-FAMILIA-COMUNITATEA’’ , ne-am unit forțele pentru binele,dezvoltarea și bunăstarea generațiilor prezente și viitoare de elevi. Pentru a reduce în totalitate abandonul școlar am accesat Schema de Granturi- PNRAS, ,,Educație pentru toți’’, cod proiect F-PNRAS-2-2023-1024 prin care ne-am propus să achiziționăm rechizite școlare, activități remediale, excursii, organizare de seminarii etc.

 

DERULARE DE PROIECTE NAȚIONALE


Pentru a obține performanță scolară și pentru a-i motiva pe elevii să participe cu drag la orele de curs ,am încercat să atragem o serie de proiecte și am reușit!

1.Am încheiat Protocol de colaborare cu Asociația BooKLand România ,,Împreună Construim Oameni’’ pe care ii considerăm ca pe o familie frumoasă, unită, care ne-a răspuns cu multă căldură tuturor nevoilor,chiar și mai mult. Acest proiect a vizat reabilitarea Școlii Gimnaziale Nalbant în totalitate, dotarea cu echipamente IT,mobilier școlar și reabilitarea Grădinței Nicolae Bălcescu – ceea ce reprezintă pentru noi un vis devenit realitate, un vis în multe culori. 2.Am dotat Școala Gimnazială Nalbant cu echipamente TIC, POIM în cadrul Proiectului ,, Achiziționarea de echipamente TIC pentru Școala Gimnazială Nalbant,jud. Tulcea, Cod SMIS 2014 , 144182 3.Am realizat și depus la timp analiza de nevoi în cadrul proiectului PNRR ,, Dotarea cu mobilier,materiale didactice și echipamente digitale a unităților de invățământ și a unităților conexe ,fiind admis. 4. Începând cu luna iunie 2023, Inspectoratul Școlar Județean Tulcea, în calitate de Coordonator de Consorțiu, a debutat acțivitățile de proiect din cadrul Acreditării Erasmus+Nr:2022-1-RO01-KA120-SCH-000107790. Pentru primul an de proiect, Școala Gimnazială Hamcearca, în calitate de membră al consorțiului,a participat, alături de Școala Gimnazială Nalbant, Școala Gimnazială Beștepe, la activitățile de formare selectate, menite să contribuie la îndeplinirea obiectivelor proiectului.

 

DERULARE DE PROIECTE INTERNAȚIONALE


În perioada 05.02.2024-10.02.2024, am participat la cursul ”Classroom Management Solutions for Teachers: New Methodologies, Effective Motivation, Cooperation and Evaluation Strategies, Split, Croația.

Am pornit la drum cu entuziasm, nerăbdare, încredere, dornice,eu și colegele mele Chițu Olimpia de la Hamcearca și Dumitrița Zachițeanu de la Beștepe, să descoperim oameni noi, tradiții.
Așadar, să înceapă povestea Erasmus – februarie 2024! A fost o experiență fascinantă, plină de lucruri minunate. În data de 04 februarie 2024 a început povestea noastră!
A fost o adevărată provocare… să ne lăsăm familia în urmă și să plecăm timp de o săptămână în Croația. A fost o săptămână magică, o săptămână în care ne-am descoperit prietenia,o săptămână în care am explorat oportunitatea mea de a evolua, de a încerca, de a vizita, de a învăța, de a cunoaște. Cuvintele nu pot descrie intensitatea momentelor trăite, dar amintirea și importanța lor vor rămâne mereu în sufletul meu.
În formatoarele de la Teacher Academy am descoperit nişte oameni extraordinari, pasionaţi de ceea ce fac, atente la toate detaliile şi care ne-au oferit o experienţă unică din perspectiva mea. Acest proiect Erasmus + a fost începutul unei experienţe incredibile, pusă în practică de nişte oameni care au avut încredere în noi că vom înţelege scopul real al acestor activităţi din programul de mobilitate în Croația.
"A fost prima participare într-un proiect Erasmus+ și sunt foarte satisfăcută și încântată de aceasta oportunitate, întrucat am avut posibilitatea de a lua parte la un program de formare profesională in domeniul, am avut ocazia sa vizitez numeroase obiective turistice și culturale din Split și împrejurimi,( care m-au impresionat și plăcut foarte mult), am participat la anumite schimburi interculturale, mi-am îmbunătățit competențele de comunicare în limba engleză"

 

EXEMPLE DE BUNĂ PRACTICĂ


Pornind de la acest îndemn,trebuie să îi învățăm pe copii să învingă dificultațiile prin intervenții reale ,posibile,să-i situăm în dialog cu mediul sa să îi facem să-și exerseze capacitatea de a opta și de a decide

Prin activitățile desfășurate am încercat să punem în valoare talentele, preocupările extrașcolare și competențele asimilate de către elevi..Prin aceste activități am îmbinat grija pentru plante, dar și cunoașterea mediului înconjurător, importanța cărții pentru copii,pentru om în general, diverse tehnici artistico-plastice,am exersat îndemnările gospodărești,dar au fost organizate și excursii.
Exemple de activități:
Carnavalul Toamnei!
Un copil,o mămică, o floare!˙
Observarea ecosistemului!
Preparare de bunătăți.
.

INOVAȚIE

În societatea  contemporană, cu schimbări rapide şi efecte imediate, educaţia şi învăţământul trebuie reînnoite, completate, adaptate, astfel încât putem vorbi despre o permanentă inovaţie şi creaţie in activitatea didactică.

Obiectivul general este acela de a promova creativitatea ca factor cheie în dezvoltarea competenţelor personale, antreprenoriale şi sociale prin învăţarea pe tot parcursul vieţii dar şi de a găsi strategii moderne folosite pentru asigurarea unei educaţii de calitate în învăţământ.

Pentru elevi, şcoala viitorului trebuie să promoveze o educaţie de calitate şi să fie axată pe valori în care elevii să creadă, în care să se regăsească, îndeplinind două condiţii, fundamentale din punctul lor de vedere: şcoala viitorului trebuie să le placă şi să fie eficientă.

Este foarte important ca in formarea unui stil de viaţă sănătos pentru şcolari să se pună accent pe :

      - autocunoaşterea şi construirea unei imagini pozitive despre sine;

     -  comunicare şi relaţionare interpersonală;

     - controlul stresului;

     - dezvoltarea carierei profesionale ;

      - prevenirea accidentelor şi a comportamentelor cu risc pentru sănătate;

      - prevenirea atitudinii negative faţă de sine şi viaţă. 

  La nivelul Scolii Gimnaziale Nalbant, am înscris grupele de grădiniță în Proiectul Național ,,Grădina de relaxare, liniște și învățare, realizând o serie de activități STEM!

Pentru a înțelege mai bine definiția de inovare la nivelul școlii am prezentat în cadrul  Atelierului de dezvoltare profesională cu tema ,,Modalități de cultivare a curiozității naturale a copiilor prin dezvoltarea interesului pentru științe,tehnologie,inginerie,artă,matematică (STEAM)’’ ,  o serie de activități

 STEM SAU ȘTIM? – Unde știința întâlnește realitate

 Mașina propulsată

 Află vârsta unui copac

 Copacul înflorit

 Figuri geometrice

 Prelucrarea laptelui

 De la floare….la miere….la ceară

 Exploatarea pietrei naturale Bașchioi

 Ne-am jucat…matematică am aplicat

 Amestecul apei cu uleiul

 Plantare de copaci

  Proiectele STEAM pun bazele unei deschideri cu care în mod normal s-ar întâlni mult mai târziu. Acestea promovează învățarea prin experiment ,determină găsirea de soluții pentru rezolvarea unor probleme, integrează arta cu șstiința într-un mod ,,fun’’, încurajează curiozitatea și gândirea analitică,oferă control mai mare asupra invățării. Copiii trebuie încurajați să gândească profund,să devină inovatori, să experimenteze.

 

 

Contact


Adresa: Str. Şcolii, Nr. 1, Nalbant
Telefon: 0240 548 559
Email: scoalanalbant@yahoo.com